Friday, December 4, 2009

Si gata

E ultima chestie pe care o scriu despre alegeri, pentru ca deja devine obositoare atmosfera asta in care nu mai poti citi un blog sau un articol despre altceva decat despre Basescu si Geoana. Oricum nu mai conteaza cine iese si totul va fi la fel. Am mai avut si PSD, am mai avut si Basescu, stim ca nu are cum sa fie mai bine. Daca se voia altceva trebuia sa se voteze altceva inca din turul 1. Acum degeaba se mai face atata tevatura cu casete, poze, scrisori and shit. (Apropo de scrisori, am semnat si eu una, mai mult pentru ca mi-a placut ideea in sine decat continutul).

Dar sa revin la ce voiam sa spun. Eu nu sunt ortodox practicant, dar am avut si eu niste ore de religie in care popa Albu ne punea sa spunem rugaciuni, m-am uitat la desene animate cu Cartea Cartilor si, din curiozitate, am citit Biblia. Din vaga mea cultura crestina mi-am amintit totusi din prima ca sa juri pe Biblie (sa juri pe orice de altfel) e un pacat. Google mi-a confirmat amintirile. Asa ca de dimineata, cand am vazut ca Geoana si Basescu au jurat nu stiu ce pe Biblie ("sa moara mama ca nu mai fac" probabil), m-am gandit cat de prost sunt ca imi fac uneori sperante legate de politicieni. Cautati pe youtube de curiozitate sa vedeti cate moaste de sfanta Paraschiva au pupat domnii prezidentiabili la viata lor, uitati-va cum se prezinta drept crestini doar ca sa castige votul a 2-3 babe. Nu mai demult decat la dezbaterea din turul 1 Basescu prezenta drept "cea mai buna fapta" a sa faptul ca a crestinat un musulman (nu, asta nu e dovada de fanatism si xenofobie), iar Geoana il prezenta ca reper moral pe Teoctist II sau cum saracie il cheama pe noul patriarh. Astfel de situatii arata nu numai fatarnicie, dar si incultura crasa si lipsa de bun-simt. Esti ortodox si esti om de stat? Ar trebui sa stii in mortii ma-tii ca e pacat sa juri pe Biblie. Nu esti ortodox sau nu crezi in Dumnezeu? Spune in mortii ma-tii ca nu crezi in Biblie si jura-te pe rosu sau pe un bax de whiskey.

Dar asta e, pe astia ii voteaza lumea, astia polarizeaza o tara intreaga, astia dau nastere la discutii interminabile. Asta inseamna democratie, asta inseamna capitalism, o lume in care oamenii destepti isi vad de treaba, iar mediocrii fac politica si se premiaza intre ei.

1 comment: